Zašto električna mobilnost nije luksuz nego potreba?
E-mobilnost više nije rezervisana samo za budućnost i zahvaljujući stalnom porastu broja novih modela automobila od glavnih proizvođača je konačno postala stvar sadašnjosti.Na nedavno održanom samitu vezanom za klimatske promene u Glazgovu potvrđena je neposredna opasnost od globalnog zagrevanja. Poplave, požari i vremenske nepogode su direktna posledica ovih promena. Transportni sektor je jedan od značajnijih činioca ovih promena zato što se velika porcija štetnih gasova generiše upravo u ovom sektoru.
Putnička vozila statistički ne učestvuju u značajnoj meri u ukupnoj emisiji štetnih gasova (3%) ali velikom koncentracijom vozila u urbanim sredinama čine da vazduh u toj sredini ima miris i bude vidljiv, a to je ono što po definiciji ne treba da bude.
Iz navedenih razloga svi učesnici u proizvodnji transportnih sredstava su se obavezali da će rapidno da smanje učešće u emisiji štetnih gasova, kako u proizvodnji tako i u eksploataciji.
Do 2030. godine moraju da ispune zadate vrednosti emisija štetnih gasova, a neispunjavanje ovih obaveza za sobom povlači drakonske novčane kazne. Većina proizvođača će okončati proizvodnju vozila sa SUS motorima (motori sa unutrašnjim sagorevanjem) do 2040. godine.
Da li biste bili iznenađeni činjenicom da većina vozača ne koristi automobil više od sat vremena dnevno?
Upravo tom logikom se razvija zapravo veoma jednostavan koncept koji približava korišćenje svojih proizvoda mnogo većem broju korisnika, nego broju ljudi koji mogu da imaju vlasništvo nad proizvodima.
Toliko je jednostavno, da se radi o korišćenju vozila – onda kada je korisnicima to potrebno. Za početak, period trajanja korišćenja će da bude 3-4 godine ali će vrlo brzo da se smanji na 1-2 godine. U bliskoj budućnosti, očekujemo da se period korišćenja doslovno smanji na period korišćenja od jednog meseca, jednog dana, pa čak i do nekoliko minuta. To planiramo da uradimo značajnim povećanjem učešća električnih vozila na ulicama u svega nekoliko godina ispred nas. Upravo veliki broj ovakvih vozila na ulicama, učiniće da ovakva mobilnost postane pristupačnija nego bilo koja druga.
Koji su benefiti za korisnike?
Benefiti su brojni. Za početak, korisnik određuje naknadu koju je spreman da izdvoji na dnevnom, mesečnom ili godišnjem nivou i na osnovu toga zna koliko ima mobilnosti na raspolaganju. Svakako da kalkulacija zavisi od vozila koje se koristi i pripadajućih usluga ali možete da računate da je to do 1,5% u odnosu na cenu vozila. U ovaj trošak su uračunati vozilo, kasko osiguranje, redovno i vanredno servisiranje, sezonski set guma i godišnji troškovi za registraciju, dakle gotovo sve. Na pojedinim evropskim tržištima, postoji metod pretplate (slično kao za korišćenje pametnih telefona) i to takođe može da bude uključeno u mesečnu naknadu za korišćenje vozila. Kada smo već kod pametnih telefona, buduća sredstva mobilnosti, koja svakako možemo da nazovemo pametnim, funkcionišu po sličnom principu, ažuriraju se i dobijaju nove softverske verzije potpuno besplatno. Na taj način su uvek aktuelni a korisnik nema nikakve dodatne troškove. Dakle, svi aspekti korišćenja postaju mnogo prihvatljiviji i ako ih uporedite sa korišćenjem pametnih telefona u gotovo svakom segmentu, nećete da pogrešite.