Nije sve u svoje vreme, već sve u tvoje vreme
Osiguranje je za svakog čoveka saveznik u nevolji, kaže Duško Jovanović, generalni sekretar Udruženja osiguravača.
Srpski dani osiguranja su krovni skup sektora i najbolja prilika da se napravi presek stanja, da vidimo gde smo u odnosu na region i razvijena tržišta i da upoznamo neophodne promene, u korist građana Srbije. Ovako za Alo! priču o konferenciji Udruženja osiguravača Srbije započinje generalni sekretar Duško Jovanović. On dodaje i da je glavna prednost Srpskih dana osiguranja to što su za istim stolom strani predavači, regulator domaćeg tržišta, predstavnici struke i osiguravajućih društava.
Koji je cilj Konferencije?
Cilj Srpskih dana osiguranja je edukacija građana, kojima osiguranje treba predstaviti kao saveznika u nevolji, ali i zaposlenih u sektoru, jer njima treba omogućiti praćenje modernih trendova i novih izazova. Konferencija je za relativno kratko vreme postala jedan od najvećih stručnih skupova u regionu, koji je u celini posvećen osiguranju. Unapređenje tržišta i razvoj i afirmacija struke su naši glavni ciljevi, jer želimo da dođemo do nivoa na kojem nećemo postavljati pitanje da li da se osiguramo, već ko nudi najbolje uslove.
Za naziv ste odabrali reči Miroslava Mike Antića. S kojom porukom?
„Nije sve u svoje vreme, već sve u tvoje vreme” je poruka svima jer želimo da ukažemo na potrebu preuzimanja lične odgovornosti i inicijative za očuvanje vrednosti koje imamo u životu. Godine krize izazvane pandemijom koronavirusa podigle su odgovornost i svest ljudi o značaju osiguranja i potrebi da budemo zaštićeni, ali na tome treba još raditi.
U prilog rastu osiguranja govori i podatak da je ukupna premija u prvoj polovini ove godine porasla za oko 13 odsto u odnosu na isti period prošle?
To znači da su i u ovoj godini nastavljene pozitivne tendencije iz 2021, kada je ukupna premija premašila milijardu evra i ostvaren rast od skoro 9 % u odnosu na prethodnu godinu. I dalje najviše rastu dobrovoljno zdravstveno osiguranje – 35 %, i imovinska osiguranja koja su povećana za 15% u odnosu na isti period prošle godine. To je potvrda da poverenje građana u sektor raste i da se osiguranje pokazalo kao siguran partner u kriznim godinama.
Da li se i koliko menja sektor osiguranja?
Osiguranje se stalno menja i prilagođava potrebama korisnika. Pandemija je dovela do drugačijeg načina poslovanja i pojave novih polisa, jer su i potrebe građana sada drugačije. Osiguravači su na krizu reagovali brzo, pa je korisnicima pruženo ono što im je bilo najpotrebnije, a to je kupovina polisa putem interneta. Dosta toga što je uvedeno kao novina u prethodne dve godine primenjivaće se i ubuduće. Ako govorimo o Srpskim danima osiguranja, uticaj konferencije polako raste. Puno smo pričali o osiguranju poljoprivrede, pa je i pod uticajem tih stavova država povećala subvencije u pojedinim regionima sa 40 na 70 %, što je stimulativno delovalo na rast broja osiguranih. To je korak u pravom smeru, jer poljoprivreda treba da bude oslonac ekonomije.
Da li su već definisane teme o kojima će se pričati ove godine?
Razmatraćemo najvažnije teme koje se tiču osiguranja i upoznati najnovije trendove iz te oblasti. Najviše će biti reči o uticaju svetske inflacije na osiguranje i o tome da li se i koliko izmenio položaj i značaj različitih vrsta osiguranja, pre svega životnog.
Kriza nije uticala na građane
Na pitanje da li osigurani građani trpe posledice krize, Jovanović kaže da nema zastoja u isplati.
– Građani ne trpe nikakve posledice krize kada je osiguranje u pitanju, jer nema zastoja u isplati šteta niti će ih biti, zato što su tehničke rezerve na visokom nivou. Dodaje i da je sektor osiguranja jedan od stubova finansijskog sistema i da je zato neophodna konferencija poput ove. Iako je pandemija svima donela probleme i minuse, osiguranje je stabilno i beleži rast. Sve to ponajviše zahvaljujući dobroj saradnji i podršci guvernera Jorgovanke Tabaković, kao i primeni preporuka NBS na početku pandemijske krize.